Μεταβίβαση ακινήτου χωρίς τη συλλογή δικαιολογητικών

Τέλος στην ταλαιπωρία των φορολογουμένων που επιθυμούν να αγοράσουν ή να πωλήσουν ακίνητα, αλλά με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα υπολογιζόταν ότι θα ήταν έτοιμο στις αρχές του 2022, βάζει το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η κατάργηση της συλλογής των 17 και πλέον δικαιολογητικών που απαιτούνται σήμερα για την πώληση ενός ακινήτου, με συνέπεια στην καλύτερη περίπτωση την ολοκλήρωση της διαδικασίας έπειτα από έναν μήνα και εφόσον όλες οι υπηρεσίες συνεργαστούν, θα διευκολύνει τους ενδιαφερόμενους αλλά και τους επενδυτές που επιθυμούν να αγοράσουν κάποιο ακίνητο, καθώς θα γλιτώσουν δεκάδες ώρες ταλαιπωρίας.
 

Σημειώνεται ότι το περασμένο έτος είχε δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα με τους περισσότερους δήμους της χώρας που δεν εξέδιδαν πιστοποιητικά ΤΑΠ, με αποτέλεσμα είτε να “χαλάει” η αγοραπωλησία είτε να λήγουν άλλα πιστοποιητικά μέχρι ο υπάλληλος του δήμου να προχωρήσει στον έλεγχο και έκδοσή τους.

Με τη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτων, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης, γονικών παροχών και δωρεών στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ, όλα αυτά τελειώνουν. Το έργο ήδη έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, στην οποία αναφέρεται ότι στόχος είναι η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας για τη μεταβίβαση ακινήτων.
 
Ο “Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου” θα ενεργοποιηθεί έως το τέλος του 2023 και θα συνοδεύεται με τις εξής δράσεις:
 

– Διασύνδεση του συστήματος e-Άδειες με άλλα συστήματα (ΕΦΚΑ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΔΕΔΔΗΕ, Δασική Υπηρεσία και ΔΕΣΦΑ).
– Ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιθεώρησης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
– Κατάργηση της κοινοποίησης της επιφάνειας του κτιρίου στον ΔΕΔΔΗΕ και ολοκλήρωση της ενοποίησης του συστήματος δήλωσης τετραγωνικών μέτρων στους δήμους.
– Θέσπιση νομοθεσίας για τη δημιουργία πλαισίου ασφαλών συναλλαγών σε κινητά περιουσιακά στοιχεία.
– Λειτουργία της πλατφόρμας για την απόκτηση άδειας κατασκευής.

– Λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα παρέχει στους αγοραστές τη δυνατότητα εκπλήρωσης όλων των απαιτήσεων για τη μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας στο Διαδίκτυο.
 
Ο ηλεκτρονικός φάκελος
 
1. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συνδέεται με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου, και ιδίως με τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του ΝΠΔΔ “Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας” (ΤΕΕ) και του ΝΠΔΔ “Ελληνικό Κτηματολόγιο”, από τα οποία αντλεί πληροφορίες και έγγραφα.
 

2. Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Taxisnet) ή με τη χρήση των διαπιστευτηρίων του Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος μπορούν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

Πηγή: www.capital.gr

Μείνετε Συντονισμένοι

Συμπληρώστε το e-mail σας και μείνετε ενημερωμένοι σχετικά με όλα τα θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης στο χώρο της αγοράς ακινήτων.